11 szprotawa herb

dziadd1

 

Miło nam poinformować, że uczniowie klasy 7d wzięli udział w Przeglądzie Etiud Teatralnych w Teatrze Ochoty w Warszawie. Siódmoklasiści zaprezentowali spektakl "A kysz", oparty na motywach dramatu Adama Mickiewicza "Dziady cz. II". Współczesna i autorska wersja utworu zachwyciła całą zgromadzoną publiczność. Uczniowie zostali docenieni za grę aktorską, kostiumy oraz scenariusz. Występ na deskach Teatru Ochoty pozostanie na długo w pamięci nie tylko młodych aktorów, ale również opiekunów. Jesteśmy z Was bardzo dumni, a wszystkim, którzy trzymali kciuki bardzo dziękujemy.

Więcej zdjęć w naszej Galerii.

dziadd2dziadd3dziadd4

toma1

 

W naszej szkole ruszają zajęcia prowadzone metodą prof. Alfreda Tomatisa!

   W ramach projektu "Aktywna Tablica  SPE" nasza szkoła uzyskała wsparcie finansowe na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do prowadzenia terapii różnego rodzaju zaburzeń procesów uczenia się i niepełnosprawności oraz do pracy z dziećmi mającymi trudności w edukacji szkolnej. Dzięki temu nasi uczniowie będą mieli możliwość korzystania z tej fenomenalnej metody popularnej na całym świecie.

Czym jest metoda Tomatisa?

   Metoda prof. Alfreda Tomatisa  ( zwaną inaczej audio- psycho- fonologią) jest formą stymulacji mózgu, podczas której zmienia się słuch i stymuluje się nerw przedsionkowy. To wszystko odbywa się za pomocą wyspecjalizowanego sprzętu zwanego elektronicznym uchem. Przekazuje ono dźwięki przez słuchawki zakładane na uszy. Każde nagranie muzyki i głosu zastosowane podczas terapii jest nieustannie zmienianie za pomocą specjalnych ustawień, parametrów i filtrów kontrolowanych elektronicznie. Neurologicznym efektem tej stymulacji jest poprawa słuchania.

Najpopularniejsza muzyką używaną do  terapii jest muzyka Mozarta. Ma ona w sobie rytm zgodny z rytmem bicia serca płodu, zawiera też dużo wysokich częstotliwości aktywujących mózg. Uspokajająco zaś działają chorały gregoriańskie, w  ich rytmie możemy znaleźć idealny rytm bicia serca, a zatem działają wyciszająco na system nerwowy. Nagrany i wysoko przefiltrowany głos matki wprowadza dziecko w fazę „powrotu do łona”  i jest odpowiedzialny za odbudowę tych połączeń neuronowych w mózgu, które powstały podczas rozwoju płodu w łonie matki, a które z różnych powodów uległy zniszczeniu. To tzw. druga szansa na pobyt w łonie matki i okazja do „ponownych narodzin”, kiedy proces odbudowy połączeń neuronowych w mózgu dziecka zostanie zakończony.

W terapii mamy stałe fazy, których właściwości i czas trwania są indywidualnie dostosowane do potrzeb pacjenta.

Dla kogo terapia?

Metoda Tomatisa polecana jest w szczególności dla dzieci i młodzieży z różnorakimi dysfunkcjami, a więc m.in.:

  • ruchowymi i słuchowymi, zaburzeniami w rozwoju motoryki małej i dużej,
  • dla dzieci niedosłyszących, z mózgowym porażeniem dziecięcym, epilepsją, afazją, czy dysleksją,
  • z zaburzeniami rozwoju psychicznego, autyzmem, zespołem Downa,
  • z nieprawidłowym rozwojem mowy i języka,
  • z upośledzeniem zachowania, nadpobudliwością psychoruchową i zaburzeniami funkcjonowania społecznego.

Do częstych klientów ośrodków oferujących terapię uwagi słuchowej metoda prof. Alfreda Tomatisa należą też osoby dorosłe, u których stwierdzono m.in. depresję, stres, chorobę Mniere’a , a także ci, którzy mają problem z nauką języków obcych.

Korzyści

Audio-psycho-fonologia jest skuteczną metodą,  która przynosi poprawę w codziennym funkcjonowaniu, a także wspiera procesy edukacyjne i stymuluje rozwój.  Dźwięki, które pacjent słyszy przez specjalne słuchawki,  stymulują cały układ nerwowy i fizjologiczny, w szczególności mózg oraz wpływają na koordynację pomiędzy dwoma półkulami. Dzięki temu poprawia się mowa i komunikacja, dynamika mózgu, kojarzenie i procesy myślowe, a także psychika i funkcje motoryczne.

Według  prof. Tomatisa „Ludzkie  ucho jest stworzone(…) zaprojektowane do słuchania i słyszenia. Zakłócenia, które się pojawiają, powstające blokady, przyczyniają się do tłumienia motywacji i zakłóceń w komunikacji. Ci, którzy nie doświadczyli prawdziwego słuchania, nie wiedzą, co tracą, żyjąc w sferze tych zakłóceń” (Tomatis, 1991)

toma2

innow1

    Całościowy rozwój ucznia i szkoły oparty na zmianach kultury i sposobu pracy, poprawa efektów nauczania i uczenia się uczniów po to, by młodzi ludzie, wkraczający w świat dorosły, brali odpowiedzialność za swój rozwój, wdrażane Ocenianie Kształtujące, motywacja uczniów do pracy i działania oraz podniesienie świadomości dziecka i rodzica, że „uczymy się dla wiedzy, nie dla ocen”, pozytywne nastawienie do nauki, a zwłaszcza „drogi do wiedzy”, jako czynnik kluczowy w codziennej pracy, to elementy naszej pracy w pilotażowym projekcie „Szkoła dla Innowatora”.

    Przez prawie dwa lata, w naszej szkole realizowaliśmy projekt, skutecznie zmieniając ją na nowoczesną innowacyjną, z nowymi metodami pracy. Podczas podsumowania działań w Warszawie dyrektor Jadwiga Zarzeczna-Rosół odebrała z rąk Prezesa CEO i przedstawicieli Ministerstwa Rozwoju i Technologii tytuł „Szkoły dla Innowatora”.
    Swoje wystąpienie w panelu miała też koordynatorka przedsięwzięcia Olga Tórz-Wciórka, która prezentowała zalety kształtowania kompetencji proinnowacyjnych wdrażanych w naszej szkole.
Poprzez realizację projektu, udowodniliśmy, że Szkoła Podstawowa nr 1 im. Janusza Korczaka w Szprotawie, uczy poprzez zabawę i doświadczenie, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, w oparciu o najważniejsze wartości oraz kreatywność uczniów i nauczycieli.
    Dziękujemy wszystkim, którzy mocno zaangażowali się w realizację projektu, w szczególności - nauczycielkom uczącym w klasie 8c - innowatorkom.
 
Wystąpienie dyrektor szkoły dostępne jest na naszym profilu facebookowym pod linkiem: https://fb.watch/c9IwRFoaZf/
 
innow2innow3innow4
 
 

poza1

 

Odbyły się eliminacje gminne Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież zapobiega pożarom”.  Dwóch reprezentantów naszej szkoły wzięłó udział w etapie, który zorganizowany został w Szkole Podstawowej w Wiechlicach. Byli to: Kacper Piróg z kl. 8e i Błażej Stempniewicz z kl. 3c. Uczniowie wygrali eliminacje w swoich kategoriach wiekowych, zajmując I miejsca. Już 6 kwietnia zmierzą się w eliminacjach powiatowych w Żaganiu. Trzymamy kciuki!

poza2poza3

szkk uukr

Serdecznie zapraszamy Rodziców/Opiekunów i Uczniów przybyłych z Ukrainy

na spotkanie dotyczące organizacji nauki w oddziałach przygotowawczych

w  Szkole Podstawowej nr 1 im. Janusza Korczaka w Szprotawie, które odbędzie się  w poniedziałek 28 marca 2022 r.

W spotkaniach uczestniczyć będzie p. Olha Bunzylo w charakterze osoby wspierającej.


Godzina 15:00 - spotkanie dla uczniów  z klas 1-3 wraz z rodzicami/opiekunami w budynku A przy pl. Kościelnym 3, sala nr 12 (I piętro).

budA


Godzina 16:30 - spotkanie dla uczniów klas 4-6 oraz 7-9 wraz z rodzicami/opiekunami w budynku C przy ul. Kopernika 22świetlica szkolna (parter).

budC

Zapraszamy!

Search